Mindenekelőtt nézzük meg, hogy valójában mit is jelent a keresőoptimalizálás. A legegyszerűbben talán úgy lehetne megfogalmazni, hogy egy olyan, rendkívül hatékony kereső eszköz, amely segítségével eléri és a honlapjára tudja irányítani a vásárlóit, az ügyfeleit. Teljes nevén SEO, vagyis a Search Engine Optimization rövidítése. A célja az ügyfélszerzésre irányul, hogy az optimalizált weboldal a fontos kulcsszavakra rákeresve, minél előbb jelenjen meg a találati listán, a Google keresőben. Aki ma versenyképes céget, vállalkozást szeretne üzemeltetni, pontosan tudja, hogy aki nincs ott az online felületek elején a keresőkben, az nagyjából olyan, mint ha nem is létezne. Hatalmas előnyt jelent a mai felgyorsult világban, ha valaki a Google keresőjének első oldalain szerepel, hiszen bárki, aki böngészik, keres valamit egy fontos kulcsszóra, nem nézi meg a harmadik-negyedik oldalt, mert azt valószínűsíti, hogy ott már nem talál érdemi információt. Ráadásul az idő is fontos tényező, ezért sem jutnak el az első két oldalnál tovább.

A Google egészen sikeres ezen a területen, ki ne ismerné ezt a „nevet” a világon. Kijelenthető, hogy minőségi találatainak, és precíz, pontos keresési eredményeinek köszönhetően manapság szinte egyeduralkodó, a keresők királyává nőtte ki magát. A világ összes felhasználójának az indított kulcsszavas kereséseinek több, mint 80 %-át a Google adja. Ez a szám egészen hihetetlen. Ez számokban kifejezve napi szinten több milliárd keresést jelent. Bármilyen témáról, információról, termékről, szolgáltatásról legyen szó, a Google keresőjében mindent megtalálnak. A keresők között messze a Google ma a leghatékonyabb vevőszerző eszköz. Költséghatékonysága, eredményessége, megbízhatósága és hitelessége tényleges vevők, ügyfelek sokaságát hozhatja egy jól felépített, akár sikerdíjas keresőoptimalizálással.

A sikerdíjas keresőoptimalizálás talán a legjobb megoldás a megrendelőnek és a keresőoptimalizálással foglakozó szakembernek egyaránt. A megrendelőknek, az esetek legnagyobb többségében nincs róla tudomásuk, hogy melyek azok a fontos kulcsszavak, amelyekre megfelelő mennyiségű keresés van. A megfelelő kulcsszavak kiválasztását egy alapos, precíz elemzéssel kell előzetesen elvégezni. Az ideális megoldás minden esetben az lehet, hogy a szakember a megrendelővel együtt, közösen találják ki azokat a kulcsszavakat, amire optimalizálni fogják a weboldalt. Minden esetben több kulcsszó kiválasztását is szokták javasolni, amire van megfelelő mennyiségű keresés, hiszen annál biztosabb a siker. Mivel ma már az esetek többségében egy személyes vásárlás előtt is szívesen tájékozódnak a vevők a legjobb ajánlatokról, ezért csak akkor van esélyük arra, hogy meg is találják az ajánlatukat, ha a legfontosabb kulcsszavakra van optimalizálva a weboldaluk, és benne vannak a kereső, leginkább a Google első két oldalának találataiban. Azonban nagyon kell figyelni arra is, hogy egy sikerdíjas keresőoptimalizálás konstrukciója minden szabálynak megfeleljen. A Google bünteti azokat a típusú optimalizálásokat, ahol csak egy kulcsszóra építik fel az optimalizálást, de ebben az esetben nem is nagyon volna értelme a sikerdíjas konstrukciónak. Természetesen több lehetőség is nyílik a sikerdíjas keresőoptimalizálásra. Ilyen például, amikor egy fő kulcsszó köré építik fel a weboldalt, és a lehető legtöbb, ehhez kapcsolódó long tail, vagyis hosszú kulcsszóra is optimalizálnak mellette. Ebben az esetben az elszámolás majd a felek között a különböző kulcsszavak alapján történik. A következő konstrukciónál több fő kulcsszóra optimalizálják a weboldalt, és mellette az ezekhez kapcsolódó hosszú változataira is optimalizálnak egyszerre. Ennél a lehetőségnél általában csak a későbbiek folyamán térnek át a sikerdíjas elszámolásra, az első időszakban inkább havidíjas elszámolást szoktak kérni a szakemberek. Azonban egy profi sikerdíjas keresőoptimalizálás nagyságrendileg legalább 50 kulcsszóból kell, hogy álljon. Ezeket a kulcsszavakat mindenképpen közösen, a megrendelővel együtt kell kitalálni és kiválasztani. A megrendelő érdekeit mindig figyelembe kell venni, és a szavak mindegyikére havi szinten sok száz pontos keresésnek kell, hogy megtörténjen, ha jól van felépítve az optimalizálás. Az elszámolás ebben az esetben pedig a Google-ből érkező látogatók alapján történik. A Google Analytics adatai minden esetben segítenek a pontos elszámolásban. Akik a sikerdíjas keresőoptimalizálás díját esetleg sokalják, azoknak a különböző szolgáltatók havidíjas optimalizálási ajánlatokat, lehetőségeket is kínálnak. A keresőoptimalizálásra hatalmas az igény, hiszen a keresőmarketing az online felületek egyik legdinamikusabban fejlődő ága lett. A sikerdíjas keresőoptimalizálás költséghatékony és hosszú távon rendkívül eredményes. Egyre többen foglalkoznak ezzel a területtel, éppen ezért nagyon körültekintően kell megválasztani, hogy kire bízzák a weboldaluk optimalizálását. Sajnos sok olyan esetet is hallani, amikor a gyors fejlődést felkínálva nem a megfelelő technikát alkalmazva, cégeket tesznek tönkre. A felkészületlenség és az illegális módszerek alkalmazása egy laikus ember számára elsőre nem tűnik fel. Ellenben a cége hamar észre fogja venni, ha nem szakszerű optimalizálást kapott a weboldala. Fontos utánajárni, hogy a kiválasztott cég, csak és kizárólag megbízható és engedélyezett módszerekkel dolgozzon. A sikerdíjas ár képzés legalapvetőbb szabálya, hogy egészen addig ingyenes a keresőoptimalizálás, ameddig az optimalizált kulcsszavak eredményt nem hoznak. A keresőoptimalizálás segítségével megsokszorozhatják az ügyfeleiket, vásárlóik számát, és a sikerdíjas optimalizálás során csak akkor kell fizetni, ha már eredmények is vannak. A felhasználók nagy többsége, jobban megbízik egy természetes találatban a keresőben, mint egy hirdetésben.

Egy profi, sikerdíjas keresőoptimalizálással csak nyerhet a vállalkozása.